Subject: Re: FW: Tõstamaa Rahvamaja sideühendus töö nr 24018
From: "Reimo Ruubel" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 10 Jul 2024 15:39:12 +0300

Tere!

Meil on olnud kunagi pooleli ühe side projekti kooskõlastamine (Tõstamaal). 
See aeg tegeles asjaga Liisa Unt, aga tema e-kiri vist ei vasta enam.

Tema poolsed küsimused ja vastused all pool. Viimane projekt lisatud 
kirjale.

-- 

Lugupidamisega

Reimo Ruubel

AS Triger

On 18.06.2024 11:52, Reimo Ruubel wrote:

Tere!

Projekteerimine on olnud korraks pausil, aga nüüd jätkab.

Vastused punktide taga rohelisega. Projekt kirja manuses.

-- 

Lugupidamisega

Reimo Ruubel

AS Triger

On 18.03.2024 11:20, Liisa Unt wrote:

Tere.

Edastan kommentaarid projekti 2. versioonile vastavalt märkuste numeratsioon 
vastab varemesitatud märkuste numbritele.

1.	Piki teemaad kulgemine ei ole endiselt lahendatud nõuetekohaselt. Miks ei 
ole uut taristut projekteeritud ELA SA kaabli kõrvale?

*	Projektist puudub põhjendus, miks on vältimatu teega mitteseotud 
tehnovõrgu kavandamiseks piki teemaad. (See, et projekteerimise alustamisel 
geoalust piisavalt ei mõõdistatud ei ole näiteks piisav argument.) Mõistan, 
et soovite vältida kaevamist kõrghaljastuse all, kuid paraku on see nagunii 
vältimatu, sest selliselt nagu varem Telia AS kaabel pandud on - uue kaabli 
paigaldamine lubatud ei ole. Piki teemaad tuleb kõne alla uue taristu 
paigaldamine minimaalsele võimalikule kaugusele ELA SA taristust 
paralleelsena (ilma jõnksudeta) tee teljega. Projkteeritud trass liigutatud 
ELASA kaablile lähemale, kaugus ELASA kaablist 0,5m.
*	Seletuskirjas on kahes kohas viidatud avatud kaeviku minimaalsele 
paiknemisele katte servast (0,4m). Määrata juhendi kohane minimaalne 
paiknemiskaugus arvestades kaeviku ülemise osa laiust. Ristlõikekohast 2.2m 
sügavust kaevikut ei saa teha sirgeseinalist.  Kaevetöödel ja lahtiste 
kaevikute kavandamisel tuleb juhinduda Tööinspektsiooni juhendist „Tööohutus 
ehitusplatsil“, asub: 
https://issuu.com/tooinspektsioon/docs/tooohutus_ehitusplatsil või 
<https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#valdkonnalesed-norm--2> 
https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid#valdkonnalesed-norm--2 . 
Varisemisnurk, millega me tehnovõrkude paigaldamisel kaevetöödel piki teed 
nõustume (mitte järsem) on 1:3/4 (53°) eeldades A-tüüpi pinnast vt 
„Tööohutus ehitusplatsil). Puurimiskaevikud plaanil näidatud suuremad, et 
oleks tagatud 53° nõue.
*	Ristlõikel näidatud haljasala alla paigutatava kaabli sügavus (700mm) ei 
vasta juhendi nõuetele. Parandatud sügavus 1m (teemaal muldenõlvast 
kaugemal, kui 1m).
*	Selgusetuks jääb, kuidas on mõeldud olemasolevate tehnovõrkude (nt 
valgustus) lõikumiskohtade eelnev käsitsi lahtikaevamine ja hilisem 
taastamine. Selliseid kaevikuid mõlemal pool teed lubatud teha ei ole. Vt 
eelmise korra märkus 5. Trassi valdaja tuleb enne kaevamist kohale ja näitab 
ette trassi kohad ning kaabliotsijaga saab genereerida välja sügavuse 
(mõõtja täpsus plus-miinu 10cm).

*	Korrigeerida seletuskirja, ristlõiget ja asendiplaanilist lahendust. 
Seletuskirjas täiendatud p.2. sügavuste osas, p6.2. kaeviku osas, plaanil 
parandatud trassi kulgemine, kaevikute mõõdud ja ristiprofiili joonis.

2.	Asendiplaanil esitatud haljasala katte taastamine ei vasta juhendis 
kirjeldatule sügavuse osas. Ka adra paigaldamisel tuleb asendiplaani näidata 
taastatava ala ulatus. Ristiprofiil täiendatud muru ja haljasala taastamise 
osas.
3.	Asendiplaanil on ikka tähistatud kaks stardikaevikut. Nimetatud ümber 
puurimiskaevikuteks.
4.	Millega on põhjendatud, et soovitakse projekti jätta selline sügavuste 
vahemik? Tegemist on ehitusprojektiga, täpsustada olemasolevate tehnovõrkude 
andmed sobiva paiknemissügavuse määramiseks ja/või määrata turvaline 
reaalselt realiseeritav sügavus. Seletuskirjas p.2. nüüd märgitud sõidutee 
all sügavus 2,2m.
5.	Vastav märge lisada ka p 7.5. Lisatud.
6.	Juhime tähelepanu, et Elektrilevi OÜ on kinnitanud, et ristuv 
elektrikaabel ei kuulu neile. Uurime vallast, kellele võib kuulda 
tänavavalgustuse liin ja kooskõlastame eraldi.
7.	IKÕ plaan on iseenesest sobivalt vormistatud kuid taristu paigutuse 
muutmisel tuleb ka seda muuta. IKÕ parandatud vastavalt uuele trassile.
8.	OK
9.	OK
10.	Lisada ristuvate tehnovõrkude kõrgused. Lisatud teiste trasside 
kõrgused.
11.	Kui võimalik siis lisada vastav info seletuskirja punkti 6.2.

Täiendatud lahendus esitada Transpordiametile uuesti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega,

 Liisa Unt

peaspetsialist

planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5830 3908

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Reimo Ruubel  <mailto:[email-masked]> <[email-masked]>
Sent: Friday, March 15, 2024 11:00 AM
To: Liisa Unt  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Subject: Re: Tõstamaa Rahvamaja sideühendus töö nr 24018

Tere!

Vastused kirjas ja pakk manuses.

-- 
Lugupidamisega
Reimo Ruubel
AS Triger

On 11.03.2024 12:22, Liisa Unt wrote:

Tere.

Esitasite Transpordiametile kooskõlatamiseks töö nr 24018 Tõstamaa rahvamaja 
Varbla mnt 3, Tõstamaa alevik, Pärnu linn Hoonete vaheline andmesidevõrk 
Põhiprojekt.

Kavandate ehitustöösid riigiteel ja selle kaitsevööndis. Et Transpordiamet 
saaks kaaluda projekti kooskõlastamist peab olema selge, et projektlahendus 
tagab riigitee  ohutuse ja korrakohase kasutuse. Selleks on vajalik projekti 
täiendamine järgneva osas:

1.	Täpsustada riigiteega paralleelselt kulgeva kaabliosa paiknemist. Antud 
lõigus asub juba kaks erinevat sidekanalit. Uus taristu projekteerida 
olemasoleva ELA SA taristuga minimaalse võimaliku vahekaugusega ning 
võimalusel sirgjooneliselt läbi Varbla metskond 26 maaüksuse. Piki teemaad 
tehnovõrkude paigutamine on eelkõige lubatav alternatiivsete võimaluste 
puudumisel ning ka sel juhul projekteerida kaabel võimalikult ELA SA taristu 
lähedusse. Pikki teed kulgemine vaadatud üle.
2.	Täpsustada ja näidata avatud kaevikuga paigaldatava osa katte (sh 
haljastus) taastamine asendiplaanil. Haljastus taastada kasvupinnase ja 
murukülviga vastavalt „Teetööde tehniliste kirjelduste 
<https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#teetoode-tehnilised-> “ 
peatükk nr 9 „Maastikukujundustööd“ kvaliteedinõuetele. Asendiplaanile 
lisatud ristiprofiilid ja seletuskirjas vormistatud lõik p6.2 Teekatete ja 
haljastuse taastus.
3.	Asendiplaanil on näha kaks stardikaevikut – täpsustada ja näidata 
lõpukaevik(ud). Kaevikute juures näidata katte taastamise ala reaalses 
vajalikus mahus. Puurimiskaeviku vähim kaugus teekatte servast on 3,0m 
(erandlikult põhjendatuna 2,0m). Näidata vastavad kaugused mõõtketiga 
asendiplaanil või ristlõikel. Ristlõike joonis täiendatud.
4.	Seletuskirjas on sõidutee alune paigaldussügavus märgitud 1m, ristlõikel 
on sügavuseks näidatud 2,2m. Korrigeerida lahendus üheseltmõistetavaks. 
Lahendus peab vastama Transpordiameti juhendile „Nõuded tehnovõrkude 
paigutamise kavandamisel“ vastavalt 
<https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud> 
https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud. (so 
minimaalselt 1,5m sügavusel). Seletuskirjas täpsustatud, et min 1.5m 
sügavusel sõidutee all.
5.	Fikseerida projektis, et riigitee nr 19101 teelõik km 2,2-68,03 oli 
säilitusremondi objekt 2021 aastal. Riigitee konstruktsioonide ja rajatiste 
kahjustamine peab koostatavas projektis olema välistatud. Seletuskirja 
lisatud p1.1.
6.	Tööde kavandamisel teemaal paiknevate teiste tehnovõrkude kaitsevööndisse 
tuleb saada nende valdajatelt EhS § 70 lg 3 kohane nõusolek. Kooskõlastused 
projektis lisadena.
7.	Projekti mahus esitada  isikliku kasutusõiguse (IKÕ) ala plaan. Näidis 
IKÕ plaani koostamiseks 
https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud--2. IKÕ plaan 
dwg-na asendiplaani joonises layout ning eraldi ka 
"24018_PP_EN-9-02_IKO.pdf".
8.	Projekti seletuskirjast eemaldada konkreetsesse objekti mittepuutuv info 
(nt p. 6.7). Seletuskirjas on põhjalikult kirjeldatud töid erinevates 
kaitsevööndites. Koostada sarnane alampeatükk ka töödeks riigiteel ja selle 
kaitsevööndis. Seletusetuskiri täiendatud.
9.	Asendiplaanile märkida teekaitsevööndi piir. Asendile lisatud.
10.	Ristlõikele märkida olemasolevate teiste tehnovõrkude paiknemine 
korrektsel kõrgusel. Ristlõige täiendatud.
11.	Juhime tähelepanu, et stardikaeviku alal asuvad tänavavaate avaandmetel 
geoalusel näitamata kolm noort puuistikut. Tööde teostaja peab sellega 
arvestama.

Täiendatud lahendus esitada Transpordiametile uuesti kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega,

    <mailbox://Z:/2024/24018_PP_EN_T%C3%B5stamaa_Rahvamaja_Side/koosk%C3%B5lastamine/TRAM-s/T%C3%B5stamaa%20Rahvamaja%20side%C3%BChendus%20t%C3%B6%C3%B6%20nr%2024018%20-%20Liisa%20Unt%20([email-masked])%20-%202024-03-11%201222.eml?number=0&header=quotebody&part=1.3&filename=image003.jpg> 
Liisa Unt

peaspetsialist

planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5830 3908

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

-- 

Lugupidamisega

Reimo Ruubel

AS Triger